Dopiero co stykając się z procesem produkcji materiału lub usługi, już zdajesz sobie sprawę, że pełnia zadań, jakie na początku były planowane w nowej firmie, jest znacznie szersza. Przykładowo każda marka obecnie, z wyjątkiem ludzi zaangażowanych bezpośrednio w proces produkcji, na pewno potrzebuje kuriera, księgowego, stronki w sieci (a zatem ludzi, którzy ją napiszą oraz będą utrzymywać), fachowca IT itd. Na szczęście nie zawsze tak jest. W współczesnej infrastrukturze biznesowej znajdzie się miejsce na outsourcing. Ważną cechą różniącą outsourcing od usług serwisowych i wsparcia o charakterze jednorazowym (epizodycznym) jest konieczność systematycznego wykonywania.

Do czego służy nam outsourcing? Jedną z głównych zasad wykorzystywania outsourcingu jest: “zostawiam sobie wyłącznie to, co mogę zrobić znacznie lepiej niż inni, przekazując innemu Wykonawcy To, co zrobi bardziej profesjonalnie ode mnie oraz innych moich pracowników”. Badania pokazują, iż podstawowym zadaniem przeniesienia części zadań spółki jest uwolnienie trzymanych zasobów oraz skoncentrowanie wysiłków na zrealizowaniu działań , które są związane z przewagą konkurencyjną korporacji. Jeszcze jednym powodem, aby nawiązać kontakt z wyspecjalizowaną firmą albo indywidualnym specjalistą, są na pewno oszczędności. To może dotyczyć oszczędzania pieniędzy naszej firmy przez usunięcie takich pozycji opłat, jak podatki, składki na fundusze, wypłata za urlop oraz stały personel medyczny itp., choć usługi outsourcera nie za każdym razem są tańsze, istnieją również pośrednie oszczędności. Używając outsourcingu, oszczędzasz miejsce do pracy w swoim biurze a także własny czas na zorganizowanie pracy działu albo pracownika. Jednym z motywów nawiązania kontaktu z firmą zewnętrzną może być w większości wydajniejsza praca całej agencji niż jednego pracownika, zagwarantowana przez duży zespół specjalistów oraz doświadczenie w wykonywaniu pewnych procedur. Outsourcing IT to przekazanie wyspecjalizowanej korporacji funkcji częściowo lub całkowicie związanych z informatyką.

Outsourcing it Poznań przeważnie obejmuje następujące funkcje: – obsługa parku komputerowego przedsiębiorstwa,- obsługa informatyczna,- serwisowanie sieci komputerowych; – nie tylko planowane, ale również bardzo pilne wyjazdy specjalistyczne. Serwis komputerów – najczęstsza w praktyce forma outsourcingu w branży IT. Usługa subskrypcji sprzętu komputerowego z reguły zawiera takie usługi, jak aktualizacja i konfiguracja sprzętu oraz oprogramowania, budowanie ochrony przed włamaniami i włamaniami do sieci, wymiana a także naprawa sprzętu itd. W praktyce te same firmy bardzo często świadczą różne towarzyszące usługi – wsparcie w kwestii wydajności sprzętu w biurze, modernizacja (upgrade) parku komputerowego, układanie sieci lokalnych, telefonia IP oraz wiele innych. Dlatego konserwacja komputerów zazwyczaj przybiera formę obsługi całego kompleksu systemów informatycznych danego przedsiębiorstwa. Prześledzenie wartości outsourcingu Jak powiedzieliśmy, istnieje kilka innych procedur, które można, a czasem jest konieczne, zlecić firmie zewnętrznej.

Pośród nich są tłumaczenie, logistyka, sprzątanie pomieszczeń a także podobne zlecenia, które nie stanowią przewagi konkurencyjnej naszej działalności. Przed podjęciem decyzji o zapoczątkowaniu pracy naszej firmy z outsourcerem należy jednakże jasno rozważyć sytuację pod kątem rentowności i potrzeby tego kroku.