Dobra płynące z korzystania z sauny znane były już w starożytności. To doskonały sposób na zadbanie o własne zdrowie jak również odprężenie. Choć istnieją pewne przeciwwskazania do korzystania z sauna fińska warszawa, z jakimi należy się zapoznać a także w razie konieczności skonsultować się z lekarzem, to jednak zdecydowana większość osób może skorzystać z jej pozytywnego działania.

 

Wyróżniamy 2 główne typy saun: saunę suchą, czyli fińską a także parową, zwaną także sauną rzymską. Nie licząc tych dwóch typów możemy znaleźć również między innymi saunę na podczerwień (infra red) lub saunę solną. Sauna sucha odróżnia się tym, że temperatura powietrza mieści się pomiędzy 60 a 110 stopni Celsjusza, natomiast wilgotność powietrza pozostaje na poziomie pięciu do piętnastu procent. Co możemy zyskać, regularnie uczęszczając do sauny fińskiej? Bez wątpienia poprawi się nasza odporność! Dzięki głębokiemu rozluźnieniu mięśni odczujemy błogi relaks, zminimalizujemy stres i pozbędziemy się niepożądanych skutków zmartwień.

 

Sauna pomoże nam oczyścić skórę oraz ciało z toksyn i posiada zbawienny wpływ na nasz układ krążenia, pracę serca a ponadto ciśnienie. Dodatkową pozytywną właściwością sauny jest fakt, że podczas pobytu spalamy niemałą ilość kalorii, a to przekłada się na smukłość naszej figury. Jak przygotować się na wizytę w saunie? Należy zdjąć całe ubranie wraz z bielizną, biżuterią oraz butami. Najlepiej, dla higieny wziąć szybki prysznic i owinięci własnym ręcznikiem możemy rozpocząć naszą sesję. Możemy wziąć z sobą drugi ręcznik, żeby móc na nim usiąść. W saunie nie powinno się przebywać dłużej aniżeli piętnaście minut. Zaleca się, aby między ostatnim naszym posiłkiem a momentem wejścia do sauny upłynęła przynajmniej godzina. Nie powinno się również jeść oraz pić w trakcie. Co jeszcze jest bardzo istotne, to fakt, że z sauny czasem będziemy korzystać z innymi osobami. Musimy zachowywać się w taki sposób, ażeby każdy w saunie był w stanie się zrelaksować. Po zakończonej sesji należy wziąć znowu prysznic. Zalecamy, aby nie używać płynów do mycia naszego ciała a także żeby woda była chłodna. Należy odpocząć po całej sesji nawet do 30 minut. Świetnym pomysłem jest zaplanowanie sesji w saunie na koniec dnia, kiedy po odprężeniu nie jesteśmy zmuszeni już nigdzie latać.

 

Twój sen będzie znacznie głębszy i lepszej jakości. Natomiast nad ranem będziemy zregenerowani i wypoczęci. Z możliwości sauny możemy obecnie skorzystać w wielu miejscach. Niesłychanie dużo hoteli, salonów SPA czy też agroturystyk proponuje klientom taką możliwość. Fani takiej formy relaksu mogą zbudować saunę we własnym domu albo w ogrodzie. W ostatnim czasie na popularności bardzo zyskują sauny przenośne lub sauny w formie beczki. Nie powinno nas dziwić, że tak wiele ludzi decyduje się na ten sposób na sprawienie sobie radości. Wykorzystywane już od wieków, dla wielu z nas jest wręcz tradycyjną metodą zadbania o swoje zdrowie. Jeśli jeszcze nie próbowałeś, nie zwlekaj i wybierz się do sauny, a Twoje ciało z całą pewnością będzie ci wdzięczne.